23 January 2011

Sekolah Ku...Syurga Ku....

Alamak dalam sedar tak sedar dah masuk 4 minggu bersekolah.....maksudnya dah sebulan ngajar tu....dah nak abis bulan Januari.....kerja jgn cakap....BANYAK betul......



Senarai Tugas 2011

1. WAJIB mengajar Matematik form 3 ( dah 8 tahun tu )

2. WAJIB guru data sekolah- bila agaknya boleh bersara....tunggu pindah sekolah kot....

3. Guru penolong penasihat Kelab Pelancongan - nak melancong mana yek tahun ni...tak pun kita melencong jelah...hehehe

4. Guru penolong Kelab Bowling - lama dah rasanya tak main bowling....skill masih ada lagi ke ni

5. Guru Disiplin - thn ni berazam nak jadi guru disiplin yg GARANG tapi di sayangi budak...boleh ke?

6. dan bermacam-mcm lagi tugas yang entah2 dah akan datang entah bila2



walaupun bermacam-macam tugas yang menanti....terima dgn hati terbuka....buat dgn gembira supaya sentiasa MUDA dan JELITA...



18 jan 2011

Pencerapan kali 1....adusss...paling tak suka bila kena cerap....tiap2 tahun asyik kena cerap je...pada hal tiap-tiap tahun ngajar benda yg sama je...tapi nak buat mcm mana dah tugas pentadbirkan.....

So kali 1 kena cerap dgn Pn. Loh Wai Leng (nama penuh tu)....kali ni dia masuk kelas 3 Gemilang...budak2 nya ok lah...aku apa lagi speeking London lah sekejap....awal2 masuk kelas dah warning 1 kelas....



lyn:"kejap lagi ada cikgu nak tgok saya ngajar...saya akan cakap org putih tau...tapi saya akan ulang balik dlm bahasa melayu...paham ya"

murid:"paham cikgu"

lyn:"kalau saya tanya...angkat tangan...kalau saya minta tlg jwb kedepan..tlg kedepan tau"

murid:"baik cikgu"



wah nampaknya 1 kelas paham apa yg aku suruh.......but alhamdulillah...murid 3G memberi kerjasama yg bagus...aku pun tak sangka...tq my students



lepas abis cerap...aku pun jumpa pn loh...aku nak tau gak apa komen dia....heheheh...AZLEEN semakin maju...lebih bagus dari thn lepas....bnyk terms english yg digunakan...bagus...bagus....aduh kembang kuncup gak....apa2 pun pn loh akan bersara thn ni....SELAMAT BERSARA PN LOH

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih lah memberi KOMEN..insyallah yg baik akan di jadi panduan